Evenement organiseren

Als organisator ben je verantwoordelijk voor de veiligheid op het evenement dat je organiseert. Dit betekent dat je alle voorzorgsmaatregelen moet nemen om de veiligheid en het ordentelijk verloop van je evenement te garanderen, de veiligheid van de bezoekers te waarborgen en de hinder tot een minimum te beperken.

Onze evenementengids bundelt verschillende richtlijnen en tips van 'good practices' op vlak van brandveiligheid binnen onze hulpverleningszone.

Opgelet: de aanvraag voor een gepland evenement dien je altijd in via de gemeente.
Indien nodig wordt vervolgens advies gevraagd aan de dienst preventie van hulpverleningszone Midwest.



Welk politiereglement van toepassing?
Binnen de gemeentes van hulpverleningszone Midwest zijn er vier politiezones actief. Via de website van jouw gemeente vind je steeds het lokaal politiereglement terug.

  • PZ Arro Ieper: Moorslede en Staden
  • PZ Midow: Dentergem, Ingelmunster, Meulebeke en Oostrozebeke
  • PZ Regio Tielt: Ardooie, Lichtervelde, Pittem, Ruiselede, Tielt en Wingene
  • PZ RIHo: Hooglede, Izegem en Roeselare