Evenementen

Als organisator ben je verantwoordelijk voor de veiligheid op het evenement dat je organiseert. Dit betekent dat je alle voorzorgsmaatregelen moet nemen om de veiligheid en het ordentelijk verloop van je evenement te garanderen, de veiligheid van de bezoekers te waarborgen en de hinder tot een minimum te beperken.

Onze evenementengids bundelt verschillende richtlijnen en tips van 'good practices' op vlak van brandveiligheid binnen onze hulpverleningszone.

Een evenement moet je aanvragen bij de gemeente. De gemeente beslist of er een advies of een controle van de brandweer nodig is of niet. Goed nadenken over mogelijke risico's is een must. Zorg dat de brandweer overal bij kan.
Er zijn in onze hulpverleningszone verschillende politiereglementen van kracht. Je vindt de juiste informatie voor je gemeente in het overzicht op deze pagina.

De organisator van een evenement moet alle mogelijke maatregelen nemen om het publiek te beschermen tegen risico's zoals brand en paniek.

Welk politiereglement van toepassing?
Binnen de gemeentes van Zone Midwest zijn er vier politiezones actief. Via de website van jouw gemeente vind je steeds het lokaal politiereglement terug.

  • PZ Arro Ieper: Moorslede en Staden
  • PZ Midow: Dentergem, Ingelmunster, Meulebeke en Oostrozebeke
  • PZ Regio Tielt: Ardooie, Lichtervelde, Pittem, Ruiselede, Tielt en Wingene
  • PZ RIHo: Hooglede, Izegem en Roeselare